نوشته شده توسط : sinbod

 

راهنمای خرید جهیزیه

 

 

 

قبل از مراسم ازدواج رسم و روسوماتی وجود دارد که خرید جهیزیه و آماده کردن خانه یکی از سخت ترین کارها و دغدغه ی زوجین می باشد . می دانیم خرید جهیزیه برای یک زوج جوان و همچنین تهیه ی لیستی از آن کارسختی و دشواری است .

موقع خرید کالاهای مورد نظر برای جهیزیه باید به کیفیت ، رنگ و قیمت کالا توجه زیادی داشت تا انتخاب صحیحی داشته باشیم.

ازدواج و خرید جهیزیه سنت پیغمبر اسلام می باشد وخرید جهیزیه طبق الگوهای اسلامی بسیار سبک تعریف شده ولی متاسفانه برخی از خانواده ها برخلاف این سنت و از روی چشم و هم چشمی میان اقوام و نزدیکان خود مانع بزرگی را ایجاد می کنند .

و همینطور روی کالاهای ایرانی و خارجی تبعیض زیادی قایل میشوند شما باید با دقت از کیفیت و نوع کالا مطلع باشید که هزینه های زیادی در قبال کالاهای خارجی نسبت به کالاهای ایرانی پرداخت نکنید.

شما قادر هستید بسته به بودجه ی خود میتواندی کالاهای مربوطه را خریداری کنید .

در ادامه شمارو با برخی از لوازم برقی ای که به شما در انتخابتان و خرید کمک خواهد کرد ارایه میدهیم.

 

یخچال:

شما بنا بر فضایی که دارید باید یخچال تهیه کنید که اگر فضای کمی در اختیار دارید از خرید یخچال های ساید بای ساید خودداری کنید.

یخچال و فریزر را میتوانیم جدا یا ساید بای ساید تهیه کرد یا به دلیل محدودیت فضا مثل زمان های قبل باهم قسمت فریزر یخچال در قسمت پایین یا بالای یخچال قرار داشته باش که فریزر هایی که در قسمت پایین یخچال وجود دارد مدرن تر از یخچال هایی است که فریزر در بالای آن قرار دارد و همینطور این گونه از فریزر ها نسبه به فریزر های بالایی بزرگتر میباشند و همینطور اکثرا کشویی اند.

 

ماشین لباسشویی :

امروزه ماشین لباس شویی یکی از پرکاربرد ترین وسایل منزل است .

هنگام خرید ماشین لباسشوییی جدید سه نوع مختلف ماشین لباسشویی وجود دارد: ماشین لباس شویی هایی که در از بالا دارند و ماشین لباسشویی در از بالا به همراه خشک کن را دارا میباشد و همینطور ماشین لباس شو هایی که از جلو باز میشوند .

امروزه اکثرا از لباسشوهایی که اتوماتیک هستند استفاده دارند ومقرون و به صرفه تر است .

 

اجاق گاز:

اجاق گاز یکی از نیاز های مهم و ضروری انسان است . بودجه و فضای مد نظر شما در انتخاب اهمیت زیادی دارد ،در هنگام خرید علاوه بر ظاهر  و کارایی باید نیاز خانواده هم توجه کرد مثال برای خانواده های کم جمعیت 4 شعله کافی است

یکی از مدل های بسیار رایج امروزی اجاق گاز های نوکار هستند که شعله های مجزا دارند و به شما اجازه می دهند تتا دو فضای مجزای پخت داشته باشید .

شما باید نکاتی مانند عرض و نوع فر و فن هوای گرم و ترمو کوبل و فندک را در نظر داشته باشید

 

سرویس چینی :

ابتدا سعی کنید بین برند های مختلفت تحقیق و سوالات متدوالی را مد نظر داشته باشید و لوگوهای شرکت های مختلف را بشناسید

در خرید ظروف چینی نکاتی مانند فرم و نقش ،کیفیت ،بهداشت ،تعداد مهمانان وتعداد مد نظر،ضمانت نامه و قیمت مهم است که باید توجه زیادی به این امر داشته باشید

راهنمای خرید جاروبرقی

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :
تاریخ انتشار : | نظرات ()